مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل
سرخط خبرها

یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست

  • کد خبر: ۲۲۵۳۹۷
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد حقیقت این است که انجام عملیات زمینی در رفح به سادگی یک تراژدی غیرقابل وصف خواهد بود.

براساس گزارش روسیا الیوم، گریفیث در ادامه افزود هیچ طرح بشردوستانه‌ای نمی‌تواند جوابگوی این واقعیت باشد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری، روز سه‌شنبه گفت که علی‌رغم درخواست‌های جهانی از اسرائیل برای حمله نکردن به رفح «عملیات زمینی در افق نزدیک در حال انجام است.

وی در بیانیه‌ای افزود: اقدامات اسرائیل برای بهبود کمک‌رسانی به غزه «نمی‌تواند برای آماده‌سازی یا توجیه حمله نظامی جامع به رفح استفاده شود». 

پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی نسبت به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به «رفح» در جنوب نوار غزه و رخ دادن یک «تراژدی ویرانگر» درصورت چنین اقدامی هشدار داد.

گوترش از آمریکا خواست تا هر کاری که ممکن است را برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح انجام دهد؛ چراکه چنین اقدامی منجر به شهادت هزاران نفر خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است. در همین رابطه، اخیرا «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدید‌های مقامات رژیم صهیونیستی را نگران‌کننده ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->